Klessebessen!

Over ditjes en datjes

Wednesday, August 15, 2007

LinkedIn

Laatste week ben ik even LinkIn aan het upgraden. Nooit tijd aan besteed, af en toe wat mensen "accepted", maar dat was het ook. Voor wie het niet weet: LinkedIn is een viraal professioneel netwerk programma, waar je je eigen CV (kort) op plaatst en mensen kunt uitnodigen van jouw "netwerk"deel uit te maken. Een soort van volwassen hyves, zeg maar. Dat is best leuk, maar ook een tikje verslavend: als je eenmaal iemand hebt uitgenodigd en deze heeft geaccepteerd, dan ben je geneigd in die persoons netwerk te kijken (dat kan pas als hij/zij to jouw netwerk behoort) en daar weer mensen op de zoeken die je kent. Nieuwsgierig ben ik van nature, dus eenmaal een oudcollega aan mij gekoppeld, ga ik op zoek naar Pietje of Suzanne. Wat doen ze nu? Het werkt ook zichtbaar aanstekelijk voor anderen: sinds ik anderen ben gaan uitnodigen sinds vorige week, zie je dat veel mensen weer actief raken en weer andere mensen gaan uitnodigen. Zo had een vriend van mij 5 zogenaamde connecties, en sinds deze week al meer dan 20. Toppunt zijn de Linkin koningen die er een sport van maken zoveel mogelijk connecties te krijgen. Ik heb er reeds 1 in mijn netwerk: Paul Lange uit Australie. Meer dan 3000 mensen in zijn netwerk, tjonge!

Uiteindelijk de vraag: wat heb je er aan? Krijgen mensen een nieuwe baan door dit netwerk? Of is het alleen een meetlat voor je eigen carriere tov anderen? Ik denk het laatste.
Zie meer info op www.LinkedIn.com gr fr

1 Comments:

At 8:40 pm, Anonymous Anonymous said...

Linkedin werk ook voor leads tot nieuwe banen, ben al twee keer gebeld door linkedin profiel, wel grappig.
FD

 

Post a Comment

<< Home