Klessebessen!

Over ditjes en datjes

Wednesday, September 26, 2007

Verzamelingen


Ik kwam er laatst achter dat ik geen verzamelingen heb, maar na lang denken met D aan de bar kwam ik er toch tot 1: Asterixen. Als ik al iets spaar, dan zijn het deze stripboeken. Als kind begreep ik er niets van, al vond ik ze wel grappig, maar naarmate ik ouder wordt, worden ze eigenlijk steeds leuker. Sowieso: wie lukt het om 's avonds voor slapen gaan heeeeeel ontspannen nog een boek te pakken. Mijn Freundin is dan de uitzondering wat ik ken weinig mensen die in een drukke werkweek lukt om 's avonds de rust met een Umberto Eco of een A FTh. van Der Heijden te pakken. Anyway, mij lukt het niet en dan is een avontuur van onze oude krijger wel heerlijk om te ontspannen. EHet Enige wat jammer is, is dat bij alle nieuwe uitgaven zowel de namen van de , als de teksten zijn aangepast, om ze "begrijpelijker"te maken. Kortom: de geestigheid is er vanaf en die namen, ja, wat dat nu oplevert? Goed, geinig dus om te lezen, maar de laatste 10 ik nog "moet" voor de verzameling moeten dus wel 2e handsjes zijn. Rare jongens, die uitgevers. gr frank

0 Comments:

Post a Comment

<< Home