Klessebessen!

Over ditjes en datjes

Saturday, March 04, 2006

Your votes please

Hoe doe je dat, stemmen? Gewoon op partij en rode knop drukken. Maar op welke partij? Dinsdag gemeenteraadsverkiezingen, ik kom volgens stemwijzer uit op lokale partij. Moet ik op Haags belang stemmen of toch maar de partij die mijn landelijke voorkeur verdient? En waarom stem je op deze partij? Van je ouders meegekregen? Aansprekende mensen? Ben je het eens met hun standpunten? Laatste lijkt me sterk. De standpunten verschillen iha niet vele van elkaar in het Nederlandse politieke spectrum. Ik ga in ieder geval wel stemmen, da's zeker. Als je het niet weet, kun je ook nog blanco stemmen natuurlijk. Morgen met Diego naar NL kiest met Wouter Bos en Maxime Verhagen. Misschien word ik nog verleid tot een andere partij. Gr Fr.

3 Comments:

At 5:32 pm, Anonymous Anonymous said...

hey frenkie! grappig zo'n blog, nooit achter je gezocht! LB

 
At 5:35 pm, Anonymous Anonymous said...

"Ben je het eens met hun standpunten? Laatste lijkt me sterk"

Waarom zou je anders op een partij stemmen frank?!! Omdat iemand er leuk uitziet? Oke, een politicus moet een goede volksvertegenwoordiger zijn en dus goed moeten kunnen beargumenteren en charisma hebben. Maar als eerste stem je toch op een partij die een goed partijprogramma heeft?
En dan mogen de Nederlandse partijen niet véél verschillen, ze verschillen wel op een aantal erg belangrijke punten. Als het aan t kabinet had gelegen had mama bijvoorbeeld nu herkeurd moeten worden en waarschijnlijk veel meer moeten werken. Dankzij de linkse oppositie is hier een stokje voor gestoken. Maar dit weet je zelf ook wel allemaal toch..??!! waarom zeg je dan dat je niet op standpunten stemt? Een partijprogramma én het beleid van een partij worden immers gevormd aan de hand van de bepaalde principes/standpunten.
Ik hou daar echt niet van, dat populisme van tegenwoordig.. t gaat allemaal de personen.. ben jij dan een deel van die 40% die van links naar rechts kan schuiven alleen maar door populaire uitspraken en/of personen als Pim Fortuyn of Wouter Bos?
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen PvdA, D66 en GroenLinks.. maar die liggen nog dicht bij elkaar. Maar stadsbelang en PvdA?! Niet echt, lijkt me..
Nouja... je moet t zelf weten, maar ik dacht: ik gooi mijn mening er even in.. haha...

Euhm..hoe ist verder? haha.. beetje bekomen van je ongeluk?

 
At 1:02 pm, Anonymous Anonymous said...

Zag je gister bij NL kiest Boxmeer?! Grappi he.. SP en VVD de grootste partijen! Ik ga iig kijken vanavond.. Veel plezier!!
Liefs

 

Post a Comment

<< Home