Klessebessen!

Over ditjes en datjes

Monday, May 15, 2006

Pink Ribbon

Laatste dagen in the office, timing voor weggaan is nooit goed, maar nu helemaal niet: Margriet heeft borstkanker en dat is sowieso onterecht, maar mijn timing had wat dat betreft niet slechter gekund. Roos heeft ook borstkanker en zit al wat "verder"in het traject. Is nu geloof ik met 5e chemokuur bezig en maakt het naar omstandigheden goed. Al je er over nadenkt zijn er veel vrouwen die met borstkanker of een risico daaromheen in aanraking komen: Mart, mijn tante, Marina tante van Marije, maar ook mijn moeder en Marij zelf hebben goedaardige "bobbeltjes" gecontateerd. Erg lastig als je als vrouw voor de keus komt te staan of je preventief je borst moet laten verwijderen, dan wel het risoco lopen dat, indien je het zogenaamde "gen"hebt, je 40 tot 60% kans hebt op kanker. Ik las vanmiddag in Top Santé ook een verhaal van een vrouw die beide heeft laten amputeren. Veel sterkte Roos en Margriet en al die ander vrouwen die door moeilijke tijden heen moeten en moeilijke beslissingen moeten nemen.

Bye Frnk

0 Comments:

Post a Comment

<< Home